Généalogie/Esteril Thyssen

De Sorceleur Wiki
Aller à : navigation, rechercher

Transcription[modifier | modifier le wikicode]

Calanthe

http://web.archive.org/web/20000603131932/http://sapkowski.fantasy.art.pl/wc/kovir/esteril.html.po

Pierwszy Thyssenida, który wstąpił na tron Koviru po śmierci króla Gerarda, ostatniego Trojdenidy.
Poślubił królewnę AGNES, córkę króla Aedirn, Videmonta. Była to iście romantyczna historia. Gdy młodzi się poznali (było to na zjeździe w Ard Carraigh), ESTERIL był „zaledwie” hrabią, synem „zaledwie” margrabiego. Nie liczyło się dla pysznego Videmonta nawet to, że owym „zaledwie margrabią” był EDMUND THYSSEN, który bogactwem i potęgą nie ustępował królom i książętom. Ani to, że w żyłach młodego ESTERILA płynęła po matce krew królewska. Dumny Videmont przeznaczał rękę córki tylko mężowi, który nosił koronę. Wiedziano o tym powszechnie i dlatego EDMUND THYSSEN zdecydowanie odmówił, gdy ESTERIL podjął temat słania dziewosłębów, konkurów i formalnych oświadczyn. Dumny kovirski margrabia nie miał zamiaru narażać siebie i syna na hańbę odmowy. Zakazał ESTERILOWI nawet patrzeć w stronę „królewiątka”.
Ale nic nie pomogło, bo młodzi diabelnie przypadli sobie do gustu. Oboje byli na tyle sprytni, by nie zdradzić się przed królem Videmontem, który lubił gościć ESTERILA w Vengerbergu i łaskawym okiem patrzył, jak młody kovirski hrabia przyjaźni się z jego synami. Nie wiedział, że synowie też są w spisku.
Którejś nocy ESTERIL i AGNES zwyczajnie uciekli, samowtór, konno. Legenda mówi, że przed gniewem króla Videmonta i margrabiego EDMUNDA skryli się w Kaer Morhen, Wiedźmińskim Siedliszczu, ale to mało prawdopodobne. Historycznym jest natomiast faktem, że po roku od ucieczki kochanków król Kaedwen, Benda, powiadomił Videmonta i EDMUNDA THYSSENA, że obaj zostali dziadkami. Wnuk, poinformował Benda, Thyssen z krwi Thyssenów, nosi imię BALDWIN - po pradziadku, słynnym królu Aedirn.
Choć urażony monarcha z Aedirn boczył się jeszcze długo, choć dąsał się nawet wówczas, gdy po śmierci króla Gerarda Trojdenidy rycerstwo Koviru i Poviss obwołało ESTERILA THYSSENA królem, w końcu jednak pogodził się z faktem dokonanym i aż do śmierci uwielbiał wnuki i prawnuki zrodzone z buntowniczej AGNES i szalonego Thyssenidy.
Oprócz pierworodnego BALDWINA, ESTERIL i AGNES mieli dwie córki: Marion i Eudoxię.