As part of the Unified Community Platform project, your wiki will be migrated to the new platform in the next few weeks. Read more here.

Royaumes du Nord

De Sorceleur Wiki
Aller à : navigation, rechercher

Les Royaumes du Nord sont les états au nord des montagnes d'Amell. La plupart ont été envahi par l'empire de Nilfgaard.

Royaumes[modifier | modifier le wikicode]

Notes et références[modifier | modifier le wikicode]

Notes[modifier | modifier le wikicode]

  1. ↑ Andrzej Sapkowski compare les Royaumes du Nord à la Britania et Nilfgaard à l'empire romain.[1]

Références[modifier | modifier le wikicode]

  1. Wiedźmin i historia
    AB: No to pomówmy o heroic fantasy. Czy uważa Pan motyw konfliktu zielonej, dobrej Północy i pustynnego, złego Południa za klasyczny element tego typu powieści?
    AS: Moja Północ wcale nie jest taka dobra – to raczej parodia Tolkiena. Wcale nie śliczna, idylliczna, sielska Arkadia, na którą napada złowrogie i agresywne Południe, kraina pustynna, zła, wroga i wychowująca okrutnych ludzi. W moich książkach jest wiele sygnałów zaprzeczających tak jednoznacznemu podziałowi i rozpisaniu ról. Może właśnie dlatego, że pasjonuje mnie historia. I widzę na południu Rzym, a na północy Brytanię. Nawiasem mówiąc, jeśli chodzi o strony świata, w fantasy „kanonicznym” utrzymał się raczej schemat tolkienowski: dobro na Zachodzie, zło na Wschodzie. Tak więc moje „złe” Południe należy uznać za, ha, ha, oryginalne.